Sunday, July 17, 2011

tragedi

huh !
hari ini cukup meletihkan !
baru pulang dari MUAR !
haaa!
ada satu cerita !
kisah dalam bas! 
aku tak tahu macam mana boleh jadi macam tu !
aku takuttt sangat2 !

port :
bas kontijen KULAIJAYA
watak :
SIFU (bukan nama sebenar )
ALIP (bukan nama sebenar)
IKAN (bukan nama sebenar)




kisahnya:


kami dalam keadaan sedang bergembira dan ketawa !
kami sedang mengambil gambar2 orang2 yang sedang nyenyak tidur !
termasuk GKG
hahaha
tiba2....
sedang kami bergembira
tiba2 driver bas tu buka lagu 'DISAAT AKU MENCINTAIMU'
kami yang perempuan dengan rasa gembira dan bersemangat nak nyanyi lagu tu !
tapii !
pak cik tu bukak kuat sangat !
GILEEEERRRR pekak !
hahhaha
kami pun nyanyi2
si IKAN suruh kecikkan lagu tu !
kami pon ikot lah

tiba2....
kami terdengar ada orang MENDENGUS kat bahagian belakang bas
aku pon dengan rasa kepoh melihat apa yang jadik kat belakang !
hurrrrmmmm
tak de ape2 pon
rilek je muke semua orang
pastu
tiba2 aku dengar SIFU menjerit !
terkedu aku !
bantal aku dah lhaa ada kat dia !
hadussshhhh !
takuddddd sngaat2
aku teros jerit pada budak kat depan "TUTOP LAGU TU SEKARANG !!!!!"
aku terus duduk dalam keadaan terkejut dan kejung !
huuuuuuhhhhh !
pengalaman !
aku pandang belakang
aku nampak SIFU MENANGIS sambil ditenangkan oleh ALIP
aku terus tukar tempat duduk !
takuddd punye psal kn ! huh!
sangat terkejutt !
5 minit lepas tue !
aku yang dalam keadaan terkejut melihat SIFU
huh ! tengah KETAWA !
perhh rilek je dia macam ta de apa2 yang berlaku !
dah nak sampai sekulah dia datang sebelah aku
aku terus capai bantal aku !
tanpa memandang muka dia !
takkkkuuuuuddddd !
dai cuba tenangkan aku !
semua yang duduk dengan aku pon memujuk aku sama !
huh !
kesian dia !
dia pujuk aku dengan bersungguh2 !
tapi apakan daya akuu takuudd !
huhuhuh
last2 sooda okey semua orang !



No comments:

Post a Comment